Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Τραγούδια των Τζουμέρκων: Που ήσουν πουλί πουλάκι μου

13. Που ησουν πουλί πουλάκι μου

Που ήσουν πουλί κι αμάν – αμάν, που ήσουν πουλί πουλάκι μου
Τόσο καιρό χαμένο, κορμί ζωγράφισμένο
Τόσο καιρό χαμένο, κορμί ζωγραφισμένο
Ήμουν στα πλα – κι αμάν – αμάν, ήμουν στα πλάγια που ‘βοσκα
Στους κάμπους που κοιμόμουν, μέρα νύχτα σε θυμώμουν
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Και στην ψηλή την πιπεριά
 που μάζωνα πιπέρι κόρη μ’ και γλυκό μου ταίρι ( δις )
Το ‘μασα και τ’ απόμασα
Το κόκκινο πιπέρι κόρη μ’ και γλυκό μου ταίρι ( δις )
‘ Βαλά και το μαγείρεψα
Την Κυριακή το γιόμα πέρδικα και μια τρυγώνα ( δις )
Και κάλεσα τις όμορφες
Κι όλες τις μαυρομάτες, ρούσες και γαλανομάτες ( δις )
Και μια κοντή μελαχροινή
Δε θέλησε να έρθει πολύ κακό να τ’ς έρθει ( δις )
Μου ‘παν τα πως αρρώστησες
Βαριά για να πεθάνεις κι εμένα να μαράνεις ( δις )
Βάνω τα μήλα στην ποδιά
Τα κίτρα στο ζωνάρι και στον κόσμο δεν είν’ άλλη ( δις )
Και κίνησα να πάω να ειδώ
Να ειδώ την αρρώστια της, που να καεί η καρδιά της ( δις )
Τι έχεις κόρη μ’ κι αρρώστησες
Βαριά για να πεθάνεις κι εμένα να μαράνεις ( δις )
Με φίλησες κι αρρώστησα
Βαριά για να πεθάνω κι εσένα να μαράνω ( δις )

( Τα κείμενα που σχετίζονται με την παράδοση των χωριών των Τζουμέρκων και ειδικότερα των Χουλιαράδων είναι βασισμένα στη δουλειά της Φιλολόγου Μαρίας Παπαθανασίου – Παπαντωνίου )

0 Responses to “Τραγούδια των Τζουμέρκων: Που ήσουν πουλί πουλάκι μου”

Δημοσίευση σχολίου