Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Τραγούδια των Τζουμέρκων: Τρία αηδόνια της Ανατολής

31. Τρία αηδόνια της Ανατολής
( Το συγκεκριμμένο τραγούδι τραγουδιόταν κυρίως το Πάσχα )

Τρία αηδόνια Λάμπρω μ’ της ανατολής
Τρία αηδόνια της ανατολής και δυό πουλιά
Της δύσης και δυό πουλιά της δύσης
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Βιγλίσαν την ανατολή – και τη μεσιά τη δύση
Βιγλίσαν κι ένα νιούτσικο – που πάει να μεταλάβει
Μπροστά πηγαίνει η μάνα του – και πίσω η αδερφή του
Στη μέση πάει ο νιούτσικος – σαν μήλο μαραμένο
Τους βλέπουν οι εκκλησιές – ραγίζουν άκρη σ’ άκρη
Τους βλέπουν τα κονίσματα – κι ανάποδα γυρίζουν
Γυρίζει η δόλια η μάνα του – κ’ η δόλια η αδερφή του
Κώστα μ’ σαν τι να έκανες – κι οι εκκλησιές μας διώχνουν;
Μάνα μου τον παλιό καιρό – και τα παλιά ζαμάνια
Όλοι κουρσεύαν πρόβατα – κι κουρσεύαν γίδια
Κι εγώ με τον πατέρα μου – ‘κλησιές και μοναστήρια
Ο μάρκος με τα πέταλα – κι εγώ με το σπαθί μου
Σκάψαμαν και βγάλαμαν – τριών μερών νυφούλα
Έγραφε η αρραβώνα της – τριών μερών νυφούλα
Και γράφει το κιμέρι της – παπαδοπούλας κόρη.

0 Responses to “Τραγούδια των Τζουμέρκων: Τρία αηδόνια της Ανατολής”

Δημοσίευση σχολίου