Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Τραγούδια των Τζουμέρκων: Ο μάκρος του Γυαλού

8. Ο Μάκρος του Γυαλού

Ν’ όσο έχει ο μα—, ν’ όσο έχει ομάκρος του γυαλού –νου
Ν’ όσο έχει ο μάκρος του γυαλού κι ο πλάτος της θαλάσσης
Κι οπλάτος της θαλάσσης, κι ο πλάτος της θαλάσσης
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Τόσο διασίδι ίδιαξε – μια κόρη στην αυλή της
Και ‘γω διαβάτης διάβαινα – και την καλημεράω
Καλημερά σου κόρη μου – καλώς τον τον διαβάτη
Αυτού που υφαίνεις κόρη μου – και μένα να θυμάσαι
Εδώ που υφαίνω ξένε μου – και ‘σένα σε θυμάμαι
Σ’ έχω γραμμένο στο χαρτί – και στο ξυλοχτενό μου
Και στη σαϊτα τ’ αργαλειού – σ’ έχω ζωγραφισμένο
( Έως αυτό το σημείο τραγουδιόταν και χορεύονταν στις Κύκλες, όμως το τραγούδι συνεχίζεται ως κάτωθι )
Βράδυ θε’ να ‘ρθω κόρη μου – να ‘ρθεις για να μ’ ανοίξεις
Θε’ να σ’ ανοίξω ξένε μου – κι όξω θε’ να σου στρώσω
Όξω βρέχει και βρέχομαι – κρυώνω κι αρρωσταίνω
Και ποιος με κλαίει τ’ ορφανο – και ποιος με κλαίει το μαύρο
Ξένε μ’ σε κλαίν’ οι φίλοι σου – σε κλαίνε κ’ οι δικοί σου
Κι εγώ κρυφά απ’ τη μάνα μου – θα σε μοιρολογήσω
Να πέθαινα να μ’ εφαθταν – στη γούρα τ’ αργαλειού σου
Να με πατάν τα πόδια σου – κι ο γύρος της ποδιάς σου


( Τα κείμενα που σχετίζονται με την παράδοση των χωριών των Τζουμέρκων και ειδικότερα των Χουλιαράδων είναι βασισμένα στη δουλεία της Φιλολόγου Μαρίας Παπαθανασίου – Παπαντωνίου )

0 Responses to “Τραγούδια των Τζουμέρκων: Ο μάκρος του Γυαλού”

Δημοσίευση σχολίου