Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Τραγούδια των Τζουμέρκων: Γιάννος

21. Γιάννος ( Με στοιχεία παραλογής )

Ο Γιάννος ε, νο Γιάννος εξεκίνησε – νε
Ο Γιάννος εξεκίνησε στην ξένιτια να πάει
Στην ξενιτιά να πάει, στην ξενιτιά να πάει
Τη μάνα του, νο τη μάνα του ορμήνευε – νε
Τη μάνα του ορμήνευε, τη μάνα του ορμηνεύει
Τη μάνα του ορμξνεύει, την μάνα του ορμηνεύει
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Μάνα μου τη γυναίκα μου – να μου τη μαλώνεις
Πέρδικα να ‘ν’ το γιόμα της – λαγός το δειλινό της
Κι όταν δειπνάει ο βασιλιάς – να πέφτει να κοιμάται
Κ’ η μάνα του παράκουσε – τη νύφη της τη διώχνει
Της δίνει πέντε πρόβατα – και πέντε γίδια δέκα
Και στα βουνά την έστειλε – να πάει να ξεχειμιάσει
Μα η νύφη της δεν άκουσε – της πεθεράς τα λόγια
Στους κάμπους τα κατέβαζε – στις βρύσε τα ποτίζει
Και χίλιασαν και μύριασαν – και γίγκαν πεντακόσια
Ο Γιάννος όταν γύρισε – μετά από δέκα χρόνια
Μάνα μ’ που είναι η νήφη σου – που είναι η καλή μου
Γιάννο μ’ απ’ λοταν έφυγες – τη νύφη δεν την είδα
Βιτσιά δίνει στο Μάρκο του – στους κάμπους κατεβαίνει
Και πάησε καιτην ήευρηκε – στη βρύση που λουζόταν
Το τίνος είν’ τα πρόβατα – τ’ ασημοκουδουνάτα
Το τίνος είναι τα σκυλιά – τ’ ασημογιορτανάτα
Το τίνος είσαι και εσύ – η όμοεφη η κόρη
Της ερημιάς, της σαπουριάς – του Γιάννη του χαμένου
Εγώ είμαι ο άνδρας σου – εγώ είμαι κι ο καλός σου
Ψιλόκλεινα τα μάτια μου – ερχόσουν στ’ όνειρό μου
Τσίμπα με Γιάννο μ’ στο κορμί – να δω αν με πονέσει
Γιατί Γιάννο μ΄δεν μπορώ – εσένα να πιστέψω
Μήπως και είναι όνειρο – που σ’ είδα στ’ όνειρό μου
Κράτα κόρη μου το μυαλό σ’ – και το συλλογισμό σου
Τώρα που ανταμώσαμε – για να χαρούμε λίγο
Πάρε κόρη μ’ τα ρούχα σου – και ‘γω το άλογό μου
Και δώσε μου το χέρι σου – να πάμε για το σπίτι.

0 Responses to “Τραγούδια των Τζουμέρκων: Γιάννος”

Δημοσίευση σχολίου