Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Τραγούδια τωνΤζουμέρκων: Σταφύλλι μου Κρουστάλλινο

7. Σταφύλλι μου κρουστάλλινο

Σταφύλλι μου, σταφύλλι μου κρουσταλλινό – νο
Σταφύλλι μου κρουσταλλινό, που θες να μείενις βράδυ
Που θες να μείνεις βράδυ, που θες να μείνεις βράδυ
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Εσύ για μένα δεν πονάς – το τι ρωτάς που μένω
Ανάθεμα κι αν δεν πονώ – και αν δεν αναστενάζω
Κι αν δεν κρατώ τα διάβατα – οσό να σ’ ανταμώσω
Βάνω τον ήλιο στα βουνά – στο σταυραετό στους κάμπους
Και το βοριά το δροσερό – βάνω στο παραθύρι
Παραθυράκια μ’ αργυρά – κι αργυροκαρφωμένα
Για πέστε της κυρούλας σας – να βγει στο παραθύρι
Κυρούλα μας δεν έχει αδειά – να βγει στο παραθύρι
Φτιαχνεί γιομά τ’ αφέντη της – και δείπνο της κυράς της
( Έως αυτό το σημείο τραγουδιόταν και χορεύονταν στις Κύκλες, όμως το τραγούδι συνεχίζεται ως κάτωθι )
Δεν είμαι όφιος να την πιω – δράκος να την αδράξω
Μον’ είμαι ενά καλό πουλί – κι έν’ άγριο χελιδόνι
Όθ’ εύρω λαγαρό νερό – θελώνω και το πίνω
Όθ’ εύρω το γλυκό κρασί – το πίνω δεν το χύνω
Κι όθ’ εύρω κόρη όμορφη – φιλώ κι απέ διαβαίνω
Κι όθ’ εύρω κόρη άσχημη – μουντζώνω και διαβαίνω


( Τα κείμενα που σχετίζονται με την παράδοση των χωριών των Τζουμέρκων και ειδικότερα των Χουλιαράδων είναι βασισμένα στη δουλεία της Φιλολόγου Μαρίας Παπαθανασίου – Παπαντωνίου )

0 Responses to “Τραγούδια τωνΤζουμέρκων: Σταφύλλι μου Κρουστάλλινο”

Δημοσίευση σχολίου