Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Τραγούδια των Τζουμέρκων: Κώστας

19. Κώστας

Ο Kώστας το, ο Κώστας το Συρόπουλο – νο
Ο Κώστας το Συρόπουλο γυρεύ’ ν’ αρραβωνιάσει
Γυρεύ’ ν’ αρραβωνιάσει, γυρεύ’ ν’ αρραβωνιάσει
( κατά αυτόν τον τρόπο τραγουδιέται και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και παρακάτω )
Τρεις χρόνους επερπάτησε – να βρει καλή γυναίκα
Να βρει ψηλή, να βρει λιγνή – να βρει γραμματισμένη
Να βρει και πλούσιο πεθερό – πολύ προικιό επήρε
Πήρε τα άστρα πρόβατα – και το φεγγάρι γίδια
Πήρε και τον Αυγερινό – καθάριο δαχτυλίδι
( Έως αυτό το σημείο τραγουδιόταν και χορεύοταν. Το τραγούδι όμως συνεχίζει ως παρακάτω )
Πουλάκι πήγε κι έκατσε – στου Κωσταντή το γόνα
Δεν κελαηδούσε σα πουλί – σαν τ’ άλλα τα πουλάκια
Μον’ κελαηδούσε κι έλεγε – ανθρώπινη κουβέντα
Κώστα μ’ μην ‘ξοδιάζεσαι – και μη χαλάς το βιός σου
Σήμερα θε να παντρευτείς – κι αύριο να πεθάνεις
Που ξέρς’ εσύ πουλάκι μου – π’ αύριο θα πεθάνω
Εψές ήμουν στους ουρανούς – και σήμερα ήρθα απ’ έκει
Μου γράψαν τη γυναίκα σου – με τ’ς χήρες τις γυναίκες
Εγράψαν τα παιάκια σου – με τα ‘ρφανά παιδάκια
Έλα βρε Γιάννη μ’ αδερφέ – και κάθισε κοντά μου
Και σέλωσε το άλογο – με τη χρυσή τη σέλα
Και πάρε το κουστούμι μου – να πάτε για τη νύφη
Κινάει το συμπεθεριό – να πάνε για τη νύφη
Βγαίνει η νύφ’ στα κάγκελα – η νυφ’ στα παραθύρια
Μάνα μ’ του Κώστα είν’ τ’ άλογο – του Κώστα και η αρμάτα
Μάνα μ’ κι ο νιος που ‘ναι ψηλά – του Κώστα δεν οϊντίζει
Τι λες σκύλα μ’, τι λες ουβριά μ’ – τι λες λαχταρισμένη
Θάμπωσαν τα ματάκια σου – τώρα στο κίνημά σου.

0 Responses to “Τραγούδια των Τζουμέρκων: Κώστας”

Δημοσίευση σχολίου